First week Ghana town - - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Anna Walhof - WaarBenJij.nu First week Ghana town - - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Anna Walhof - WaarBenJij.nu

First week Ghana town -

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Januari 2014 | Ghana, Bolgatanga

Oke, eerste week is voorbij. Al veel meegemaakt. Maandag avond aangekomen in Accra, de hoofdstad. In de taxi moesten we al 3 x stoppen omdat er iets met het licht was. Het eerste wat me opviel in Accra was de stank en de chaos, oooveral lag plastic en overal waren nog mensen, om 10 uur savonds. Werd welkom geheten door Victoria en haar zus met een kind op de rug, waar ik 2 dagen zou slapen om bij te komen en om alles te verkennen. Ze woonde denk ik met ong. tussen de 15/20 mensen samen. Ik kreeg een kamertje toegewezen, zag er prima uit! Het is alleen echt extreem warm, zo'n 35/40 graden, dus mijn eerste nacht heb ik denk 3 uur geslapen. De volgende dag ook de rest van de familie ontmoet maar ik heb geen idee hoe de familie's hier in elkaar zitten, ik werd ook meteen de zus van de jongen die voor Vic werkt genoemd haha. Ontbeten met Koko, soort pap van gefermenteerd maismeel met suiker en peper..
De volgende dag met de jongen Nana die voor Vic werkt Accra ingegaan, hij heeft me geholpen met geld wisselen en een kaartje te kopen voor de bus naar Bolgatanga. Verder zijn we de markt op geweest en naar het strand gegaan, in een tro-tro, dat is een soort mini busje waar ze teveel mensen in stoppen en waar een jongen half uithangt om mensen te lokken. We hebben veel gelopen, en ik merkte dat heel veel mensen nog nooit een blanke hebben gezien, ik werd nageroepen en na gewezen, heel ongemakkelijk. Verder zag je overal mensen eten verkopen en vrouwen met waar op hun hoofd. Ik zag een vrouw met een grote koffer op haar hoofd, een kind op haar arm, een op haar rug en een achter haar aan, in 35 graden! De volgende dag naar het busstation gegaan om naar Bolga te vertrekken, zo'n 16 uur. De bus zou vertrekken om 10, uiteindelijk kwam hij om half 1, schijnt heel normaal te zijn. Uiteindelijk aangekomen om 5/6 uur in de ochtend op bestemming. Ik zou worden op gehaald door ene Ibrahim. Een man hielp mij met mn backpack dus ik zei 'Ah you are Ibrahim?' 'yes yes' zei hij. Dus hij met mn backpack op zijn hoofd naar zijn hut, een eindje verderop. Daar zat hij iedereen wakker te maken, een jongen vroeg wat ik in Bolga ga doen, toen bedacht ik me dat er iets niet klopte. De man die mij hielp bleek Ibrahim niet te zijn, dus ik lichterlijk in paniek. Zat ik daaar om 6, pikkedonker in the middle of nowhere bij een vreemde familie. Ibrahim kon me gelukkig snel oppikken nadat ik hem had gebeld. Hij woont in Karimenga, daar voelde ik me meteen thuis. Hij had het allemaal goed voor mekaar, een eigen bedrijfje en hij werkt voor Nurses on Tour. Die dag heb ik daar ook een Amerikaan ontmoet, Mario. Hij zou me rondleiden door Bolga. Bolga ziet er al een stuk beter uit, maar het is allemaal nog wennen. Was uiteindelijk een leuke dag! Weer aangekomen bij Ibrahim heb ik water gehaald met zijn zoontje bij de waterput en op mijn hoofd gedragen, de meisje die erom heen stonden zaten mij de hele tijd uit te lachen omdat ik er natuurlijk nog niks van kon haha. Voor het eerste buiten gedoucht onder de sterren, heerlijk!! Volgende dag met mn backpack op de motor naar Bolga, waar ik kennis zou maken met de Youth Harvest Foundation en mijn familie. Mijn familie woont in Yorogo, een eind verderop, ik doe er met de fiets ong een half uur over. Ik werd ontvangen door mijn 'moeder'. Ze woont met 3 dochters, een man, een oma en een zoon.+ wat geiten, varkens, koeien en kippen. Verder ben ik erachter gekomen dat mijn familie nog nooit eerder een 'sollomia' blanke thuis heeft laten wonen en dat kan ik goed merken. Ze kunnen nauwelijks engels, dus het is moeilijk elkaar te begrijpen, gisteren besloten om te switchen van familie. Ik heb om 10 uur een afspraak met John, de directeur van de YHF, waar we ook gaan overleggen voor werk. Ik ben benieuwd!

Ik kan nog wel veel meer vertellen maar dan wordt het nog langer dan dat het al is, dus dat gaan we maar niet doen. Ik update snel weer, met foto's ook! XX

  • 20 Januari 2014 - 10:28

    Mandy:

    Wat super Anna de dingen te meemaakt... Echt geweldig, Ik hoop dat je je snel op je plek gaat voelen!
    Keep us posted en geniet!!

    Veel liefde uit berghousen zout

  • 21 Januari 2014 - 18:31

    Antoinette:

    Annaatje wat heb je al wat meegemaakt! Bijna ontvoerd, ja ja die Ibrahims weten wel wie ze meenemen.
    Heb de verhalen al van Carmen gehoord, leuk om ze nog te lezen van jou.
    Prachtige foto's op facebook.
    Geniet lekker en ik lees het vervolg van de avonturen van Anna in wonderland nog.
    Veel groeten ook van Jos,

    Liefs Antoinette


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 3758

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: