Let's sleep under the stars tonight - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Anna Walhof - WaarBenJij.nu Let's sleep under the stars tonight - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Anna Walhof - WaarBenJij.nu

Let's sleep under the stars tonight

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Februari 2014 | Ghana, Bolgatanga

Al weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, maar ik ben veel te druk met genieten!! Alles voelt veel meer vertrouwd, dat er koeien naast je lopen is al normaal en het lesgeven gaat me beter af dan gedacht, gaat zo goed. Ga vaak naar de markt met Geranda om stofjes en fournituren uit te zoeken voor de nieuwe modelletjes, volgende week beginnen met laptop sleeves. De vrouwen zijn helemaal enthousiast en verbaasd over hun eigen werk en ze zijn super gemotiveerd, ga elke x met een trots gevoel weer naar kantoor!
Heb ook valentijnsdag meegemaakt, is hier een belangrijke dag. En niet alleen voor de stelletjes (:-)) Thomas nam Geranda en mij mee naar Vea, achterop de motor! Het is hier de normaalste zaak om motor of scooter te rijden zonder rijbewijs, om te bellen als je aan het rijden bent of na 5 biertjes nog gewoon de weg op gaat. Best eng dus haha. Vea ziet eruit als het hulsbeek alleen dan groter en mooier, met veel dronken mensen en muziek. Daar een biertje gedronken! Toen weer thuis afgezet, maar de deur was op slot dus bracht Thomas me naar een bar waar mijn host ouders zaten met hun vrienden, heel gezellig, zaten al een paar biertjes in. Op een gegeven moment met de mannen meegeweest naar 3 andere barretjes, de vrouwen waren allemaal chagerijnig oid en gingen al naar huis. Later wouden ze ook nog naar de club, maar dat schijnt niet zo chill te zijn als enige white lady. Ook moet je met een groepje mannen gaan als 'bescherming'. Ben heel benieuwd.

Vorig weekend naar The Green House geweest in Karimenga, een soort 'hostel' in de vorm van een compound! Die nacht hebben we op het dak geslapen, onder de sterren!!! Was wel kouder dan verwacht dus geen oog dicht gedaan, maar toen de zon op kwam was alles weer goed. 'S middags drum lessen gehad en pindakaas gemaakt. We hebben ze eerst geroosterd, toen gepeld en daarna geplet met een steen, super zwaar werk! Het grootste gedeelte wouden we met een machine doen een eindje verderop, maar toen we daar kwamen was de elektriciteit uitgevallen, ben er onderhand gewoon aan gewend nu haha. Liftend zijn we weer naar Bolga gegaan. Enige waar ik nog niet aan kan wennen is dat alles hier op 1 manier moet en er is geen andere manier mogelijk. Volgens mij doe ik alles verkeerd, mijn was moest overnieuw want het was niet schoon en de borden kon ik niet afspoelen want 'onze mensen' zijn daar niet sterk genoeg voor, okeeee haha.
Aan de hierarchie hier kan ik ook nog niet wennen. Er komt altijd een meisje over de vloer van 10 (het 'zusje' of 'nichtje') die opgebeld wordt om de afwas te doen of boodschappen te halen of wat dan ook. En als ze ook maar iets fout doet krijgt ze de wind van voren. Toen ik ook zei dat ik respect voor haar had en trots was keek ze me aan alsof ze nog nooit een complimentje heeft gekregen.

Morgen gezellig het benefiet feestje, waar iedereen zijn/haar Ghanese kleding aan doet. De Step Up vrouwen zijn nog bezig met mn Ghanese jurk die ik eind van de middag op kan halen :)
Over ong 45 dagen alweer naar huis, gaat sneeeel!


  • 21 Februari 2014 - 12:56

    Mandy :

    Wooehhh goed bezig en ik wil fotooesssssss

  • 22 Februari 2014 - 10:46

    Antoinette:

    Anna wat maak je wat mee, alles wel heel on-Nederlands hoor!
    Wat voor 'n borden moet je daar dan afspoelen?? Bprden van 10 kilo?
    Fijn dat je al goed gewend bent... straks als je terug bent bellen we jou wel voor de afwas en de boodschappen.

    Veel liefs uit Oldenzaal Jos en Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1170
Totaal aantal bezoekers 3759

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: